ΣΧΕΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΜΒΑΔΟΝ ΘΑΛΑΜΟΥ
(m2-ΑΤΟΜΑ)min (1 'ατομο=75kg)
0,28 - 1 1.17 - 6 1.87 - 11 2.57 - 16
0,49 - 2 1.31 - 7 2,01 - 12 2.71 - 17
0,60 - 3 1.45 - 8 2,15 - 13 2.85 - 18
0,79 - 4 1.59 - 9 2.29 - 14 2.99 - 19
0,98 - 5 1,73 - 10 2.43 - 15 3,13 - 20
π.χ Εμβαδό Θαλάμου = Πλάτος x Μήκος
Ε = Π x Μ
Ε = 1.2m x 1.25m = 1.5m2
1.45m2< 1.5m2 <1.59m2
άρα για το συγκεκριμενο εμβαδό θαλάμου τα άτομα που προβλέπονται σύμφωνα με το πινακάκι του ΕΝ 81-1 και ΕΝ 81-2
είναι 8΄η διαφορετικά 8 x 75 kg = 600 kg
Κάντε κλικ στον παρακάτω τύπο για να υπολογίσετε την ταχύτητα ηλεκτρομηχανικού ανελκυστήρα σε σχέση με την διάμετρο της τροχαλίας, τις στροφές του μοτέρ και την σχέση μείωσης μοτέρ μειωτήρα
Προσοχή χρησιμοποιείτε τελεία και όχι κόμμα για τους υπολογισμούς
όπου:
Μ=Σχέση μείωσης μειωτήρα κινητήρα Μ=(1/v)xrpmxDx (π/60)
Rpm=Στροφές κινητήρα rpm=(vxMx60)/(Dxπ)
D=Διαμετρος τροχαλίας D=(vxMx60)/(πχrpm)
v=Ταχύτητα v=(1/M) x rpm x D x (π/60)
π=3,14
π.χ
Εστω οτι έχουμε εναν κινητήριο μηχανισμό με τα παρακάτω χαρακτηριστικά
Μ=58
rpm=1400
D=0.48m
v=0,60m/s
υπολογισμός ταχύτητας
v=1/58x1400x0.48x(π/60)=0,60m/s
υπολογισμός σχέσης μείωσης
Μ=(1/0.60)χ1400χ0.48χ(π/60)=58
υπολογισμός διάμετρου τροχαλίας
D=0.60x58x60/3.14x1400=0.48m
υπολογισμός στροφών κινητήρα
rpm=0.60x58x60/0.48x3.14=1400
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΣΟΧΗ Ο ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ
199
ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
112
ΕΚΑΒ
166
Οι παρακάτω οδηγίες θα πρέπει να τηρούνται από τους επιθεωρητές ανελκυστήρων έτσι ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο ο κίνδυνος που διατρέχουν κατά την διεξαγωγή ελέγχων (οι ίδιοι, το τεχνικό προσωπικό καθώς και άλλα πρόσωπα) .
Ασανσέρ: Ανυψωτικός Μηχανισμός ή ανελκυστηρας
Ο επιθεωρητής πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός κατά την δοκιμή της ενεργοποίησης της αρπάγης. Σκοπός του είναι να πραγματοποιήσει την δοκιμή με την μέγιστη ασφάλεια για τον ίδιο και το τεχνικό προσωπικό. Επίσης η δοκιμή πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλέσει όσο το δυνατό την μικρότερη φθορά στο σύστημα του ανελκυστήρα.
1. Υδραυλικός ανελκυστήρας
1.1 Ενέργειες πριν την ενεργοποίηση της αρπάγης
ο επιθεωρητής πρέπει:
-να ελέγχει εάν υπάρχει σύστημα δόκιμης χαλάρωσης συρματόσχοινων
-να ελέγχει εάν είναι σωστά ρυθμισμένη η αρπάγη.
-να ελέγχει εάν η απόσταση μεταξύ ΄΄παλατζας’’ και των κώνων των συρματόσχοινων είναι στην κατάλληλη απόσταση
-να εκτιμά εάν οι οδηγοί είναι ικανοί να αντέξουν το φορτίο της δοκιμής
-να ελέγχει την αρπάγη στατικά για να διαπιστώσει εάν πιάνει και στους 2 οδηγούς ή πιάνει στον ένα οδηγό.
-να ελέγχει το συρματόσχοινο δοκιμής και την λαβή του συρματόσχοινου για να είναι σίγουρος ότι είναι ικανά να αντέξουν την δύναμη που ασκείται κατά την ενεργοποίηση
-να απασφαλίζει το σύστημα δόκιμης βγάζοντας τον πείρο
-να στρέφει το σύστημα δοκιμής προς την κατεύθυνση από όπου θα γίνει η δοκιμή
-να ελέγχει εάν όλες οι συνδέσεις, ασφάλειες στους κώνους και τα σφικτηράκια είναι κατάλληλα τοποθετημένα και σφιγμένα
-το άτομο που τραβά το συρματόσχοινο πρέπει να έχει ελεύθερο χώρο πίσω του.
-να έχει γερο πάτημα ώστε σε περίπτωση που σκαλώσει το συρματόσχοινο να μην πέσει μέσα στο φρεάτιο
-να είναι προετοιμασμένος σε περίπτωση που κοπεί το συρματόσχοινο
-πρέπει να φορά προστατευτικά γάντια
- το σώμα του να είναι έξω από το φρεάτιο και με κλίση προς τα πίσω
1.2 Διαδικασία ενεργοποίησης της αρπάγης
-η ενεργοποίηση γίνεται πάντα έξω από το φρεάτιο με το συρματόσχοινο δοκιμής
-βάζουμε γέφυρα στις επαφές
-Δίνουμε μια κλήση από τον 1ο όροφο στο Ισόγειο και στην μέση της διαδρομής τραβάμε το συρματόσχοινο
-εάν η αρπάγη ενεργοποιηθεί ακούμε ένα έντονο μεταλλικό θόρυβο
-ο ανελκυστήρας πρέπει να ακινητοποιηθεί
-εάν δεν ακινητοποιηθεί ή βλέπουμε το Έμβολο να κατεβαίνει ή τα συρματόσχοινα συνεχίζουν να χαλαρώνουν τότε άμεσα διακόπτουμε την κίνηση τραβώντας την γέφυρα ή πατώντας την κλειδαριά με το χέρι μας
-Εάν ο ανελκυστήρας ακινητοποιηθεί βγάζουμε την γέφυρα και πατάμε την κόκκινη βαλβίδα να διαπιστώσουμε εάν χαλαρώνουν τα συρματόσχοινα. Εάν χαλαρώνουν τα συρματόσχοινα σημαίνει ότι το έμβολο συνεχίζει να κατεβαίνει συνεπώς χρειάζεται να ρυθμιστεί η βαλβίδα χαλάρωσης συρματόσχοινων.
- Η επόμενη κίνηση είναι να τοποθετηθεί το σύστημα αρπάγης στην θέση του και να ασφαλιστεί
-ελέγχουμε τα ελατήρια εκτόνωσης και το κόντακτ της αρπάγης
-Μετά πρεσάρουμε με την χειραντλία μέχρι να τεντώσουν τα συρματόσχοινα και να επανέρθει η αρπάγη στην κανονική της θέση (να ξεμπλοκάρει)
-εάν δεν ξεμπλοκάρει κατά την ανοδική πορεία χτυπάμε τα δαγκανάρια ελαφρά με το κατάλληλο εργαλείο, εάν πάλι δεν ξεμπλοκάρει τότε πραγματοποιούνται εξειδικευμένες ενέργειες από έμπειρο τεχνικό (λύσιμο της αρπάγης)
-ο επιθεωρητής φωτογραφίζει και ελέγχει εάν τα σημάδια είναι ομοιόμορφα στους οδηγούς. Εάν δεν είναι χρειάζεται να γίνει ρύθμιση από τον τεχνικό
- είναι σημαντικό η δοκιμή να γίνεται κοντά στη τελευταία κάτω στάση διότι είναι πιο εύκολο να αποκατασταθεί κάποιο πρόβλημα λόγο χαμηλού ύψους (προσοχή η δοκιμή δεν πρέπει να γίνεται κάτω από την μέση της κάτω στάσης. Μετά την ενεργοποίηση πρέπει να χωράει το άτομο που θα βάλει το σύστημα δοκιμής στην αρχική του θέση.
2 Ηλεκτρομηχανικός ανελκυστήρας
2.1 Ενέργειες πριν την ενεργοποίηση της αρπάγης
-Ο επιθεωρητής ελέγχει οπτικά το πάνω και κάτω μέρος του ρυθμιστή ταχύτητας
-ελέγχει τα κόντακτ
-ελέγχει εάν το συρματόσχοινο είναι τεντωμένο
-ελέγχει το αντίβαρο της τροχαλίας του κάτω μέρους του ρυθμιστή
-ελέγχει στατικά την αρπάγη τραβώντας το συρματόσχοινο πάνω από τον θάλαμο
-πατάει το κοκοράκι του ρυθμιστή και γυρίζει το βολάν με το χερι
-εκτιμά εάν οι οδηγοί είναι ικανοί να αντέξουν το φορτίο της δοκιμής
-εάν όλα είναι εντάξει κάνει την δοκιμή
2.2 Διαδικασία ενεργοποίησης της Αρπάγης
-τοποθετείται το συρματόσχοινο στο αυλάκι δοκιμής
-δίνει μια κλήση από τον 1ο όροφο προς το ισόγειο
-όταν ενεργοποιηθεί η αρπάγη ακούγεται ένας μεταλλικός θόρυβος
-τα κόντακτ πρέπει να έχουν ενεργοποιηθεί
-εάν δεν έχει ενεργοποιηθεί η αρπάγη χρειάζεται να γίνει ρύθμιση από τον τεχνικό
-η αρπάγη ελέγχεται και κατά την άνοδο
-ο επιθεωρητής φωτογραφίζει και ελέγχει τα σημάδια για να διαπιστώσει εάν είναι ομοιόμορφα εάν όχι πρέπει να ρυθμιστεί η αρπάγη από τον τεχνικό
3. Ενεργοποίηση Αρπάγης σε Περιοδικό Έλεγχο
Η ενεργοποίηση της αρπάγης σε περιοδικό έλεγχο γίνεται με άδειο θάλαμο. Αναλόγως με την ημερομηνία κατασκευής και τις ισχύουσες διατάξεις δοκιμάζουμε και την ενεργοποίηση της αρπάγης κατά την άνοδο.
4. Εκτίμηση για την δοκιμή της αρπάγης
Ο επιθεωρητής πριν κάνει την δοκιμή πρέπει εκτιμήσει για το εάν όλη η κατασκευή είναι ικανή να αντέξει το φορτίο της δοκιμής συγκεκριμένα πρέπει να πάρει υπόψη του:
-την πάκτωση των οδηγών
-τις διαστάσεις των οδηγών
-την στήριξη των οδηγών και την απόσταση μεταξύ των στηριγμάτων
-την σύνδεση των συρματόσχοινων
-το πώς είναι ρυθμισμένη η αρπάγη
2.1 Μηχανοστάσιο
Ένας χώρος μέσα στον οποίο τοποθετούνται οι κινητήριοι μηχανισμοί ή και ο συνεργαζόμενος με αυτούς εξοπλισμός.
2.1.1 Στοιχεία κατασκευής μηχανοστασίου
Το μηχανοστάσιο των υδραυλικών ανελκυστήρων, τοποθετείται σε ισόγειους ή υπόγειους χώρους έξω από το φρεάτιο. Τα μηχανοστάσια πρέπει να είναι έτσι κατασκευασμένα, ώστε να αντέχουν τις καταπονήσεις και τα φορτία, στα οποία πρόκειται να υποβληθούν κανονικά.
Πρέπει να αποτελούνται από ανθεκτικά υλικά, που δεν ευνοούν το σχηματισμό σκόνης. Τα δάπεδα πρέπει να αποτελούνται από αντιολισθητικά υλικά, π.χ. χαραγμένο σκυρόδεμα, αυλακωτή λαμαρίνα
2.1.2 Αποκλειστική Χρήση Μηχανοστασίων
Τα μηχανοστάσια δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που σχετίζονται με τον ανελκυστήρα. Δεν πρέπει να περιέχουν αγωγούς, καλώδια ή διατάξεις διαφορετικές από αυτές που σχετίζονται με τον ανελκυστήρα
Αυτοί οι χώροι μπορούν όμως να περιέχουν :
α) μηχανισμούς για ανελκυστήρες μικρών φορτίων ή για κυλιόμενες σκάλες,
β) εξοπλισμό για κλιματισμό ή θέρμανση αυτών των χώρων, αποκλειόμενης της θέρμανσης με ατμό και νερό υψηλής πίεσης,
γ) Ανιχνευτήρες πυρκαγιάς ή πυροσβεστήρες, που λειτουργούν σε υψηλή θερμοκρασία, κατάλληλους για ηλεκτρικό εξοπλισμό, ανθεκτικός στο χρόνο και κατάλληλα προστατευμένους από τυχαία κτυπήματα.
2.1.3 Εξαρτήματα Ανελκυστήρα Στο Μηχανοστάσιο
Το μηχανοστάσιο κάθε ανελκυστήρα είναι εξοπλισμένο με ένα πίνακα κινήσεως τριών φάσεων, ενός πίνακα φωτισμού μιας φάσης, το Control και τον κινητήριο μηχανισμό ο οποίος αποτελείτε από ένα καζάνι αποθήκευσης λαδιού, μιας αντλίας και ενός συγκροτήματος Βαλβίδων. Επίσης ο κινητήριος μηχανισμός είναι συνδεδεμένος με το Έμβολο μέσω μιας σωλήνας υψηλής πιέσεως.
2.1.4 Διαστάσεις Μηχανοστασίου
Τα μηχανοστάσια πρέπει να έχουν επαρκείς διαστάσεις, ώστε να μπορούν να εκτελούνται εύκολα και με ασφάλεια εργασίες στον εξοπλισμό και ιδιαίτερα στον ηλεκτρικό εξοπλισμό.
πρέπει να παρέχεται καθαρό ύψος τουλάχιστον 2m στις περιοχές εργασίας και μια ελεύθερη οριζόντια επιφάνεια εμπρός από τους πίνακες χειρισμού και παροχής.
Η επιφάνεια αυτή σε βάθος, από την εξωτερική επιφάνεια των περιβλημάτων, να είναι τουλάχιστον 0.70 m. Σε πλάτος να είναι μεγαλύτερη από τις δύο ακόλουθες διαστάσεις, 0,50 m ή το συνολικό πλάτος του πίνακα χειρισμού ή ζεύξης.
Επίσης πρέπει να υπάρχει μια ελεύθερη οριζόντια επιφάνεια διαστάσεων τουλάχιστον 0,50 m χ 0.60 m για τη συντήρηση και τον έλεγχο των κινούμενων εξαρτημάτων (αν υπάρχουν), στα σημεία όπου αυτό είναι αναγκαίο, καθώς επίσης, αν χρειάζεται, και για τη χειροκίνητη λειτουργία έκτακτης ανάγκης .
Το ελεύθερο ύψος για την κυκλοφορία ατόμων δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 1,80 m. Αυτό το ελεύθερο ύψος για τους χώρους κυκλοφορίας λαμβάνεται από την κάτω πλευρά των δοκών της οροφής και μετριέται από, το δάπεδο του χώρου προσπέλασης και από το δάπεδο του χώρου εργασίας.
Οι οδοί προσπέλασης προς τις ελεύθερες επιφάνειες, πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον 0,50 m. Η διάσταση αυτή μπορεί να μειωθεί σε 0.40 m, όπου δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα.
ο χώρος του μηχανοστασίου πρέπει να διαθέτει την δική του ηλεκτρική γραμμή φωτισμού τουλάχιστον 200 lux στο επίπεδο του δαπέδου, ελεγχόμενη με ένα διακόπτη εσωτερικά, δίπλα από την είσοδο / τις εισόδους προσπέλασης, σε κατάλληλο ύψος, ο οποίος να ελέγχει τον φωτισμό του χώρου. Η ηλεκτρική αυτή γραμμή τροφοδοτείται από τον πίνακα κοινοχρήστων του κτιρίου. Επίσης πρέπει να υπάρχει ένας ρευματοδότης.
2.1.6 Εξαερισμός Μηχανοστασίου
Τα μηχανοστάσια πρέπει να διαθέτουν κατάλληλο εξαερισμό. Εάν ο εξαερισμός του φρέατος γίνεται μέσω του μηχανοστασίου, αυτό πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Δεν πρέπει να αναρροφάται απευθείας μέσα στη μηχανοστάσιο ακινητοποιημένος αέρας από άλλους χώρους του κτιρίου. Οι κινητήρες, ο εξοπλισμός καθώς και τα ηλεκτρικά καλώδια κ.τ.λ. πρέπει να είναι έτσι διαμορφωμένα, ώστε να προστατεύονται, όσο είναι πρακτικά δυνατό, από σκόνη, επιβλαβείς, αναθυμιάσεις και υγρασία.
2.1.7 Θύρες Μηχανοστασίου
Οι θύρες προσπέλασης πρέπει να έχουν ελάχιστο πλάτος 0.60 m και ελάχιστο ύψος 1,80 m. Δεν πρέπει να ανοίγουν προς το εσωτερικό του χώρου. Οι θύρες πρέπει να έχουν κλειδαριά με κλειδί και να μπορούν να ανοίγονται μέσα από το μηχανοστάσιο δίχως κλειδί.
Α: Μονάδα ισχύος, 1: Κιβώτια ηλεκτρολογικών συνδέσεων, 2: Συγκρότημα βαλβίδων, 3: Πίνακας χειρισμού ανελκυστήρα, 4: Πίνακας φωτισμού μηχανοστασίου, 5: Οδηγός, 6: Ελαστικός σωλήνας
Σχήμα 9.1. Σχηματική παράσταση κάτοψης χώρου μηχανοστασίου υδραυλικού ανελκυστήρα
2.2 Φρεάτιο
Το φρεάτιο είναι ο χώρος μέσα στον οποίο κινείται ο θάλαμος και βρίσκονται οι ανυψωτικές μονάδες του ανελκυστήρα, οι οποίες μπορούν να εκτείνονται στο έδαφος ή σε άλλους χώρους.
Η όλη κατασκευή του φρέατος πρέπει να συμμορφώνεται με Εθνικούς Οικοδομικούς Κανονισμούς και πρέπει να αντέχει τουλάχιστον τις καταπονήσεις, που προκύπτουν από τον κινητήριο μηχανισμό, από τους οδηγούς κατά τη στιγμή της ενεργοποίησης της συσκευής αρπάγης, στην περίπτωση έκκεντρης φόρτισης του θαλάμου, από τη δράση των προσκρουστήρων, από τη φόρτωση και την εκφόρτωση του θαλάμου, κ.τ.λ.
2.2.1 Εξοπλισμός Φρεατίου
Στο φρεάτιο τοποθετούνται τα υπόλοιπα εξαρτήματα ενός ανελκυστήρα. Στο κάτω μέρος του φρεατίου τοποθετείται η διάταξη εμβόλου - πιστονιού - τροχαλίας (όταν έχουμε ανάρτηση 2/1). Στις δυο πλευρές του φρεατίου στηρίζονται οι οδηγοί, οι οποίοι είτε πακτώνονται στο πυθμένα είτε στη οροφή. Στο κάτω μέρος του τοποθετούνται οι επικαθίσεις. Η ηλεκτρική καλωδίωση ξεκινάει από το control περνάει από την μια πλευρά του φρεατίου και αφού κάποια από τα καλώδια συνδεθούν από τις πόρτες και τις υπόλοιπες διατάξεις ασφαλείας καταλήγει στα χειριστήρια του θαλάμου.
2.2.2 Αποκλειστική Χρήση Φρεατίου
Το φρέαρ πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τον ανελκυστήρα. Δεν πρέπει να περιλαμβάνει καλώδια ή διατάξεις,. κ.τ.λ., διαφορετικά από τα απαιτούμενα για τον ανελκυστήρα. Όμως το φρέαρ μπορεί να περιέχει εγκατάσταση για θερμανσή του εκτός από θέρμανση με ατμό και νερό υψηλής πίεσης αλλά τα όργανα χειρισμού και ρύθμισης της θέρμανσης πρέπει να βρίσκονται έξω από το φρέαρ.
2.2.3 Άνω Απόληψη Φρεατίου
Άνω απόληξη φρέατος ονομάζεται το τμήμα του φρέατος μεταξύ του υψηλότερου επιπέδου, το οποίο εξυπηρετείται από τον θάλαμο, και της οροφής του φρέατος.
Πρέπει να υπάρχει επαρκής χώρος πάνω από το θάλαμο, ώστε να μπορεί να περιλάβει ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο με διαστάσεις τουλάχιστον 0,50 m χ 0.60mχ 0,80 m, που να εδράζεται σε μια από τις πλευρές του.
Επίσης η καθαρή κατακόρυφη απόσταση μεταξύ των κατώτερων τμημάτων της οροφής του φρέατος και των υψηλότερων τμημάτων της κεφαλής του εμβόλου, το οποίο κινείται προς τα άνω, πρέπει να είναι τουλάχιστον 0.10 m.
2.2.4 Κάτω Απόληψη Φρεατίου
Κάτω απόληξη ονομάζεται το μέρος του φρέατος που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο της τελευταίας χαμηλότερης στάσης, η οποία εξυπηρετείται από το θάλαμο.
Στο κάτω μέρος του φρέατος πρέπει να υπάρχει απόληξη με πυθμένα επίπεδο και όσο το δυνατό ομαλό, με εξαίρεση ενδεχόμενες βάσεις προσκρουστήρων, ανυψωτικών μονάδων και οδηγών και διατάξεις αποχέτευσης υδάτων.
Αυτή η απόληξη πρέπει να προστατεύεται από είσοδο υδάτων μετά την τοποθέτηση των σημείων στήριξης των οδηγών, των προσκρουστήρων, τυχόν πλεγμάτων, κ.τ.λ. Όταν ο θάλαμος βρίσκεται πάνω στους απορροφητήρες προσκρούσεων και τους έχει συμπιέσει πλήρως, εκτός των άλλων πρέπει να ικανοποιούνται ταυτόχρονα οι εξής απαιτήσεις :
α) πρέπει να υπάρχει επαρκής χώρος μέσα στην κάτω απόληξη του φρέατος, ώστε να μπορεί να περιλάβει ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο με διαστάσεις τουλάχιστον 0.50 m χ 0.60m χ 1.0 m, που να εδράζεται σε μια από τις πλευρές του.
β) η ελεύθερη κατακόρυφη απόσταση μεταξύ του πυθμένα της κάτω απόληξης του φρέατος και των κατώτερων τμημάτων του θαλάμου πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,50 m
2.2.5 Διαστάσεις φρεατίου
οι διαστάσεις των φρεατίων είναι διαφορετικές κατά περίπτωση και καθορίζονται σύμφωνα με την χρήση του κτηρίου και τους πολεοδομικούς κανονισμούς που ίσχυαν την χρονική περίοδο που κατασκευάστηκε το κτήριο.
2.2.6 Φωτισμός Φρεατίου
Το φρέαρ πρέπει να είναι εφοδιασμένο με μόνιμη ηλεκτρική εγκατάσταση φωτισμού, που να παρέχει φωτεινή ένταση τουλάχιστον 50lux. 1m πάνω από την οροφή του θαλάμου και το δάπεδο της κάτω απόληξης του φρέατος, ακόμη και όταν όλες, οι θύρες είναι κλειστές.
Αυτός ο φωτισμός πρέπει να περιλαμβάνει ένα λαμπτήρα, που να απέχει κατά μέγιστο 0.50 m από τη χαμηλότερη και την υψηλότερη θέση του φρέατος και στη συνέχεια με ενδιάμεσους λαμπτήρες.
2.2.7 Εξαερισμός Φρεατίου
Πρέπει να γίνεται κατάλληλος εξαερισμός του φρέατος. Το φρέαρ δεν πρέπει να χρησιμοποιείται νια την παροχή εξαερισμού σε χώρους διαφορετικούς από αυτούς που ανήκουν στον ανελκυστήρα. Συνιστάται να υπάρχουν ανοίγματα εξαερισμού στην άνω απόληξη του φρέατος, με ελάχιστη διατομή ίση προς το 1 % της οριζόντιας διατομής του φρέατος.
Check List Μηχανικού Ανελκυστήρα (κάντε κλικ για να ανοίξει το έγγραφο)
Χρήσιμο εγγραφο για την προετοιμασία Μηχανικού Ανελκυστήρα πρίν τον έλεγχό του απο φορέα πιστοποίησης
Check List Υδραυλικού Ανελκυστήρα (κάντε κλικ για να ανοίξει το έγγραφο)
Χρήσιμο Έγγραφο για την προετοιμασία Υδραυλικού Ανελκυστήρα πριν τον έλεγχό του από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης
Νόμος του Ohm
Ο νόμος του Ohm (αγγλ. Ohm's Law) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους νόμους στην ηλεκτροτεχνία και την ανάλυση ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Συνδέει άμεσα την αντίσταση με την τάση στα άκρα της και το ρεύμα που την διαρρέει.
Διατύπωση του νόμου
Η τάση που εφαρμόζεται στα άκρα μιας αντίστασης ισούτε με το γινόμενο της αντίστασης R και του ρεύματος I που τήν διαρεει.
Αυτό μαθηματικά διατυπώνεται ως εξής: V=IxR
όπου
R είναι η τιμή της αντίστασης σε μονάδες ohm (Ω).
V είναι η διαφορά δυναμικού στα άκρα της αντίστασης, σε μονάδες volt (V).
I είναι το ρεύμα το οποίο διαρρέει την αντίσταση μετρημένο σε ampere (A).